4. A személyes adatok köre, az adatkezelés célja, jogcíme és időtartama
4.1. Állategészségügyi-szolgáltatás hatósági jellegű részfeladataihoz szükséges adatkezelések
4.2. A Szolgáltatás nyújtásához szükséges egyéb adatkezelések
4.3. A Szolgáltatással kapcsolatos ügyféllevelezése (panaszok, bejelentések és kérelmek)
5. A személyes adatok tárolásának módja, az adatkezelés biztonsága
6. Az adatkezelő adatai, elérhetősége
7. Az adatfeldolgozók adatai, elérhetőségei
Az AZALA Kft. (telephelye: 1126 Budapest, Szendrő utca 30. II/2.; székhelye: 5000 Szolnok, Csokonai út 16. III/15.; a továbbiakban: „Szolgáltató”) által szervezett Vetway Mobilpraxis célja, hogy az ügyfelek otthonában, nyugodt és kényelmes körülmények között alapvető állat-egészségügyi ellátást nyújtson (a továbbiakban: „Szolgáltatás”). Az állat-egészségügyi ellátás megszervezéséhez és lebonyolításához elengedhetetlenül szükséges az, hogy a gazdák (gondozók) személyek személyes adatait is kezelje a Szolgáltató.
A jelen adatkezelési tájékoztató (a továbbiakban: „Tájékoztató”) célja, hogy az érintetteket tájékoztassa a Szolgáltatással összefüggő adatkezeléseinek legfontosabb körülményeiről.
A Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtása során adatkezelőként jár el és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen Tájékoztató tartalmát. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Szolgáltatással kapcsolatos minden adatkezelés megfelel a jelen Tájékoztatóban és a hatályos jogszabályokban meghatározott elvárásoknak.
A Szolgáltatást igénybe venni kívánó érintett adatait kizárólag a Szolgáltató kezeli a jelen Tájékoztatóban megjelölt adatfeldolgozók közreműködésével. A személyes adatok kezelése kizárólag Magyarországon vagy más EGT-államban történik. A Szolgáltató a Szolgáltatáshoz kapcsolódóan kezelt személyes adatokat a jelen Tájékoztatóban megjelölt adatfeldolgozókon kívüli személyeknek nem továbbítja.
A Szolgáltató adatkezeléseivel kapcsolatosan felmerülő adatvédelmi szabályok és információk folyamatosan elérhetők a www.vetway.hu/adatvedelem internetcím alatt található honlapon.
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot a Tájékoztató megváltoztatására, melyről a hatályos jogszabályoknak megfelelő tájékoztatást ad.
Amennyiben kérdése merülne fel a Tájékoztatóhoz kapcsolódóan, kérjük, az office@vetway.hu e-mail címen írjon nekünk, és kollégánk megválaszolja kérdését.
A Szolgáltató elkötelezett az érintettek személyes adatainak védelmében, és kiemelten fontosnak tartja az érintettek információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. A Szolgáltató a személyes adatokat bizalmasan kezeli, és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja.
A Szolgáltató adatkezelési alapelvei összhangban állnak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal, így különösen az alábbiakkal:
A Tájékoztatóban található kifejezések tartalmára az Infotv. szerinti definíciók irányadóak, így különösen:
Felhívjuk a Szolgáltató részére adatközlők figyelmét, hogy amennyiben nem saját személyes adataikat adják meg, az adatközlő kötelessége az érintett hozzájárulásának beszerzése.
Az adatkezelés célja: állat-egészségügyi szolgáltatással összefüggő hatósági jellegű, járványvédelmi, humán- és állategészségügyi kötelezettségek teljesítése, ideértve az állatok Magyarországról történő kivitelével, illetve ide történő behozatalával kapcsolatos kötelezettségek teljesítését is.
Az adatkezelés tartalma: az állatok transzponderrel történő ellátása („mikrocsipezés”) érdekében a következő személyes adatok felvétele, kezelése és továbbítása az országos adatbázis felé: az eb tulajdonosának neve, címe, az ebtartó neve, lakcíme, telefonszáma, e-mail címe, az eb fajtája, neme, születési ideje, hívóneve, az eb tartási helye, transzponder sorszáma és egyéb adatai, az ivartalanítás ténye és az ezzel összefüggő adatok. A kötelező veszettség elleni immunizálással és egyéb járványügyi jogszabályokban meghatározott védőoltásokkal összefüggésben a következő személyes adatok felvétele, kezelése és továbbítása az eljáró hatóság felé: állattartó neve, lakcíme, betegnyilvántartásban található egyéb adatok. Az állatok Magyarországra történő behozatalával, illetve kivitelével kapcsolatban a következő személyes adatok felvétele, kezelése és továbbítása az illetékes nyilvántartó hatóság (Állatorvosi Kamara vagy az általa kijelölt szerv) felé: az immunizálás és a transzponderrel történő ellátás érdekében kezelt egyes adatok.
Az előbbiek szerinti adatkezelések részét képezi az adatkezelés céljához szükséges bármilyen adatkezelési művelet végrehajtása, így különösen az adatok rögzítése, tárolása, olvasása, felhasználása, módosítása, rendszerezése, anonimizálása, egyéb (nem személyes) adatokkal összekapcsolása, törlése, megsemmisítése, anonimizált formában történő statisztikai vagy kutatási célú adatszolgáltatás.
Az adatkezelés jogalapja: Ávtv. 42/A.§, Áotv. 43.§ (1) d) pont, 43.§ (2) és 43.§(3), Áotv. 4.§ (4) b) pont, Éhftv. 51.§. és 76.§ (2), valamint az ennek alapján megalkotott FM rendelet.
A kezelt adatok köre: az eb tulajdonosának neve, címe, az ebtartó neve, lakcíme, telefonszáma, e-mail címe, az eb fajtája, neme, születési ideje, hívóneve, az eb tartási helye, transzponder sorszáma és egyéb adatai, az ivartalanítás ténye és az ezzel összefüggő adatok.
A kezelt adatok forrása: közvetlenül az érintettől felvett adatok (személyesen, telefonon, interneten stb.).
Az adatkezelés időtartama: a transzponderrel összefüggő jogszabályi kötelezettségek teljesítése érdekében kezelt személyes adatokat a Szolgáltató az országos adatbázisba történő továbbítást követően 5 éven belül törli. A kötelező immunizálással, járványügyi védekezéssel összefüggésben felvett adatokat a Szolgáltató – hatóság ellenkező tartalmú rendelkezése hiányában – az állat életében és utána még 5 évig kezeli. Az útlevél kiállításával összefüggésben kezelt adatokat a Szolgáltató az adatok felvételétől számított 5 évig kezeli.
Az adatkezelés célja: állat-egészségügyi szolgáltatás nem hatósági részével összefüggő kötelezettségek teljesítése, így különösen a terápia, az időpontfoglalás, az ügyfelek és az állatok egymástól való megkülönböztetése, a Szolgáltató által alkalmazott kedvezményrendszer és hűségprogram működtetése, kapcsolattartás az ügyfelekkel és emlékeztetésük az esedékes állat-egészségügyi teendőkre, a tudatos állattartásra ösztönző képzések, rendezvények szervezése.
Az adatkezelés tartalma: az adatkezelés részét képezi az adatkezelés céljához szükséges bármilyen adatkezelési művelet végrehajtása, így különösen az alább meghatározott adatok személyes vagy elektronikus csatornán felvétele, rögzítése, tárolása, olvasása, felhasználása, módosítása, rendszerezése, anonimizálása, egyéb (nem személyes) adatokkal összekapcsolása, törlése, megsemmisítése, anonimizált formában történő statisztikai vagy kutatási célú adatszolgáltatás.
Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása (Infotv. 5.§ (1) a) pont), a számviteli bizonylatok részét képező személyes adatok esetében a Számvtv. 169.§ (2).
A kezelt adatok köre: állat tulajdonosának és tartójának neve, lakóhelyük, ettől eltérő kiszállási cím estében a cím, állat neve, születési ideje, külső azonosító tulajdonságai, egészségügyi adatai (anamnézis, diagnózis, terápiás adatok), transzponder száma és adatai, immunizálással (veszettség elleni és egyéb) kapcsolatos adatok, útlevéllel összefüggő adatok.
A kezelt adatok forrása: közvetlenül az érintettől felvett adatok (személyesen, telefonon, interneten stb.).
Az adatkezelés időtartama: a Szolgáltatóval fennálló ügyfélviszony megszűnését követő 3 év vagy, amennyiben ez rövidebb, az állat élettartamát követő 3 év. A számviteli bizonylatok részét képező személyes adatok tekintetében a számviteli bizonylat keletkezésétől számított 8 év.
Az adatkezelés célja: azon ügyfelek esetében, akik ehhez külön hozzájárultak, direkt marketing célú megkeresés személyesen, e-mailben, telefonon, levélben vagy bármely más kommunikációs csatornán, esetleges nyereményjátékokon és más promóciós akciókon történő részvétel. Ennek érdekében a hozzájárult ügyfelek nyilvántartása, egymástól való megkülönböztetése, ajánlatok személyre szabása, a nyereményjátékok és más promóciós akciók lebonyolítása.
Az adatkezelés tartalma: az ehhez hozzájárult ügyfelek nevének, címének, elérhetőségeinek (levelezési cím, e-mail cím, telefonszám) kezelése és összekapcsolása az állat-egészségügyi szolgáltatás nyújtása érdekében kezelt adatokkal. A megadott elérhetőségeken személyre szabott vagy nem személyre szabott, közvetlen üzletszerzést célzó üzenetek és egyéb kereskedelmi kommunikáció eljuttatása az ügyfeleknek.
A DM célú adatkezelés részét képezi az adatkezelés céljához szükséges bármilyen adatkezelési művelet végrehajtása, így különösen az alább meghatározott adatok személyes vagy elektronikus csatornán felvétele, rögzítése, tárolása, olvasása, felhasználása, módosítása, rendszerezése, anonimizálása, egyéb (nem személyes) adatokkal összekapcsolása, törlése, megsemmisítése, anonimizált formában történő statisztikai vagy kutatási célú adatszolgáltatás.
Az adatkezelés jogalapja: Grtv. 6.§ Infotv. 5.§ (1) a) pont, Számvtv. 169.§ (2).
A kezelt adatok köre: a megadott elérhetőségi adatok, a Grt. és más, a DM tevékenységre vonatkozó jogszabályban előírt tiltó nyilvántartásokhoz szükséges adatok, az állat-egészségügyi szolgáltatás nyújtása során keletkezett adatok.
A kezelt adatok forrása: közvetlenül az érintettől felvett adatok (személyesen, telefonon, interneten stb.), illetve az állat-egészségügyi szolgáltatás nyújtása érdekében vezetett adatbázisból átvett adatok.
Az adatkezelés időtartama: a DM adatbázisban szereplők hozzájáruló nyilatkozatainak visszavonásáig. Az érintettek bármikor visszavonhatják a DM üzenetek továbbítására tett hozzájáruló nyilatkozatukat és kérhetik a jelen fejezet szerint kezelt személyes adataik törlését, azonban a nyilatkozatokat visszavonók név és cím adatai a további megkeresésük elkerülése érdekében az adatbázisban megmaradnak. Nyereményjátékok esetén a nyertesek nyilvánosságra hozott adatait a nyilvánosságra hozatalt követően 6 hónapon belül töröljük, a nyereményekkel kapcsolatos számviteli bizonylatok törlési ideje a Számvt. szerinti 8 év.
A direkt marketing üzenetek továbbításának megtiltását és a személyes adatok törlését vagy módosítását az office@vetway.hu e-mail címen és a 1126 Budapest, Szendrő utca 30. II/2. postacímen lehet kérni.
Amennyiben a Szolgáltatással kapcsolatban az érintett személyesen, telefonon, e-mailben vagy egyéb úton panasszal, egyéb bejelentéssel vagy kérelemmel fordul a Szolgáltatóhoz, úgy azt a Szolgáltató rögzíti és nyilvántartja, valamint intézi és megválaszolja a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény („Fogy. tv.”) 17/A. és C. §-ai alapján. Amennyiben a nyilvántartásba kerülő adatok között személyes adatok is vannak, akkor azok kezelésére a jelen Tájékoztatóban foglaltak megfelelően irányadóak, azzal hogy Fogy. tv. 17/A. § (7) bekezdésében meghatározottak szerint a Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet öt évig köteles megőrizni.
A Tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk tájékoztatást.
Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a bíróság, az ügyész, a nyomozó hatóság, a szabálysértési hatóság, a közigazgatási hatóság, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság („NAIH”), illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más szervek tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátása érdekében megkereshetik a Szolgáltatót.
A Szolgáltató a hatóságok részére – amennyiben a hatóság a pontos célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges.
A Szolgáltató az elektronikus úton rögzített személyes adatokat a 1126 Budapest, Szendrő utca 30. II/2. szám alatt működő szervereken és a Docler Nethosting által üzemeltetett szervereken tárolja. A Szolgáltató a 1126 Budapest, Szendrő utca 30. II/2. szám alatt őrzi a Szolgáltatás nyújtása során keletkezett papír alapú iratokat.
A Szolgáltató a személyes adatok kezeléséhez a Szolgáltatás nyújtása során alkalmazott informatikai eszközöket úgy választja meg és üzemelteti, hogy a kezelt adat:
A Szolgáltató az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés, sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.
A Szolgáltató a különböző nyilvántartásaiban elektronikusan kezelt adatállományok védelme érdekében megfelelő technikai megoldással biztosítja, hogy a tárolt adatok – kivéve, ha azt törvény lehetővé teszi – közvetlenül ne legyenek összekapcsolhatók és az érintetthez rendelhetők.
A Szolgáltató a technika mindenkori fejlettségére tekintettel olyan műszaki, szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az adatkezelés biztonságának védelméről, amely az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkező kockázatoknak megfelelő védelmi szintet nyújt.
A Szolgáltató az adatkezelés során megőrzi
A Szolgáltató és együttműködő partnerei informatikai rendszere és hálózata egyaránt védett a számítógéppel támogatott csalás, kémkedés, szabotázs, vandalizmus, tűz és árvíz, továbbá a számítógépvírusok, a számítógépes betörések és a szolgálatmegtagadásra vezető támadások ellen. Az üzemeltető a biztonságról szerverszintű és alkalmazásszintű védelmi eljárásokkal gondoskodik.
Tájékoztatjuk az ügyfeleinket, hogy az interneten továbbított elektronikus üzenetek, protokolltól (e-mail, web, ftp, stb.) függetlenül sérülékenyek az olyan hálózati fenyegetésekkel szemben, amelyek tisztességtelen tevékenységre, szerződés vitatására, vagy az információ felfedésére, módosítására vezetnek. Az ilyen fenyegetésektől megvédendő a Szolgáltató megtesz minden tőle elvárható óvintézkedést, ennek keretében a rendszereket megfigyeli annak érdekében, hogy minden biztonsági eltérést rögzíthessen, és bizonyítékkal szolgálhasson minden biztonsági esemény esetében. A rendszermegfigyelés ezen kívül lehetővé teszi az alkalmazott óvintézkedések hatékonyságának ellenőrzését is.
AZALA Kft.
Telephely: 1126 Budapest, Szendrő utca 30. II/2.
Cégjegyzékszám: 16-09-015470
Honlap: www.vetway.hu
Telefonszám: +36304137185
E-mail: office@vetway.hu
Docler Nethosting Kft.
Székhely: 1101 Budapest, Expo tér 5-7.
Honlap: https://www.doclernet.hu/
A Szolgáltató és a Docler Nethosting Kft. („DoclerNet”) közötti szerződés értelmében a DoclerNet webtárhely-szolgáltatást nyújt a Szolgáltató számára a Szolgáltatás keretében kezelt személyes adatok tárolása érdekében. A DoclerNet kizárólag a szerződés és a Szolgáltató egyedi utasításai szerinti műveleteket hajthatja végre a személyes adatokon.
A Szolgáltató fenntartja a jogot további adatfeldolgozó igénybevételére, amelynek személyéről legkésőbb az adatfeldolgozás megkezdésekor ad egyedi módon tájékoztatást.
Az érintetttájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamintkérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve – a kötelező adatkezelések kivételével – törlését vagy zárolását az adatfelvételénél jelzett módon, illetve az adatkezelő feltüntetett elérhetőségein.
Az érintett kérelmére Szolgáltató tájékoztatást ad az általa kezelt, illetőleg az általa megbízott feldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá adattovábbítás esetén annak jogalapjáról és címzettjéről. Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül (amennyiben más jogszabály erre rövidebb határidőt nem ír elő) közérthető formában – az érintett erre irányuló kérelmére írásban – adja meg a tájékoztatást. E tájékoztatás ingyenes, ha a tájékoztatást kérő a folyó évben azonos adatkörre vonatkozó tájékoztatási kérelmet az adatkezelőhöz még nem nyújtott be. Egyéb esetekben a Szolgáltató költségtérítést állapít meg.
A Szolgáltató a személyes adatot helyesbíti, ha az a valóságnak nem felel meg és a valóságnak megfelelő személyes adat a rendelkezésére áll.
A Szolgáltató zárolja a személyes adatot, ha az érintett ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett jogos érdekeit. A zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.
A Szolgáltató megjelöli az általa kezelt személyes adatot, ha az érintett vitatja annak helyességét vagy pontosságát, de a vitatott személyes adat helytelensége vagy pontatlansága nem állapítható meg egyértelműen.
A Szolgáltató a személyes adatot törli, ha kezelése jogellenes, az érintett kéri, a kezelt adat hiányos vagy téves – és ez az állapot jogszerűen nem orvosolható – feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki,az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt, azt a bíróság vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elrendelte.
A személyes adatok törlésére, zárolására, helyesbítésére 30 nap áll a Szolgáltató rendelkezésére. Amennyiben az adatkezelő az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti igényét nem teljesíti, 30 napon belül írásban közli az elutasítás indokait.
A Szolgáltató a helyesbítésről, a zárolásról, a megjelölésről és a törlésről az érintettet, továbbá mindazokat értesíti, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbította. Az értesítést mellőzi, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.
Az érintett tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha
A Szolgáltató a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 nap alatt megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja. Ha az adatkezelő az érintett tiltakozásának megalapozottságát megállapítja, az adatkezelést – beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is – megszünteti, és az adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.
Amennyiben az érintett az adatkezelőnek a meghozott döntésével nem ért egyet, az ellen – annak közlésétől számított 30 napon belül – bírósághoz fordulhat.
Az érintett a jogainak megsértése esetén az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el.
A Szolgáltató az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak okozott kárt megtéríti. A Szolgáltató mentesül a felelősség alól, ha a kárt az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő. Az adatkezelő nem téríti meg a kárt annyiban, amennyiben az a károsult szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.
Amennyiben a Szolgáltató adatkezelésével kapcsolatban kérdése, észrevétele, problémája van, forduljon a Szolgáltatóhoz a 6. pontban megjelölt elérhetőségeken.
Jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a NAIH-nál lehet élni:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Telefon: +36 1 391 1400
Telefax: +36 1 391 1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Honlap: http://www.naih.hu